Kodėl tradiciškai taikomas gamybinis LEAN netinka paslaugų įmonėms?


Autorė: Laura Gerrits, Veiklos tobulinimo trenerė, UAB IMPROVEMENT įkūrėja

 

Kodėl tiek mažai paslaugų įmonių ryžtasi priimti sprendimą dėl veiklos meistriškumo? Ir kodėl tos, kurios priima šį sprendimą ilgai trunka kol patiria vadybos transformaciją?

 

Tradicinės vadybos gamybinė įmonė LEAN vystymą pradeda paskutiniuose įmonės procesuose t. y. gamyboje ar sandėlyje, nuo įrankių praktikavimo: 5S, 6S, KANBAN, KAIZEN, vizualinis veiklos valdymas, standartinis darbas, vėliau pereina į TPM, A3, CONWIP ir t.t.

 

Nors LEAN filosofija skatina pradėti pokytį nuo „galvos“, visgi pradėjus gamybiniame procese po 2-6 mėnesių intensyvios praktikos vadovams bus matomas ne tik įrankių pritaikymas, o ir geresni procesų rezultatai, kas greičiausiai paskatins plėsti tobulinimą ir į kitus įmonės procesus.

 

Jei gamybos įmonėje vis dar galima pradėti „diegti“ LEAN pasislėpus po tradiciniu valdymu, tai paslaugų įmonei nuo pat pradžių reikalingas kitoks, t.y. holistinis valdymas. O tai reikalauja drąsos ir lyderystės.

 

 

 

Visą straipsnį galite perskaityti .pdf formatu:

pdf